img module cultural

Το Γενικό Λύκειο Μούδρου Λήμνου, έχει ενταχθεί στο Δίκτυο Σχολείων, τα οποία έχουν αναλάβει να αναδείξουν τους πολιτειακούς θεσμούς από την Αρχαιότητα έως σήμερα.

 polioxni

Αριστερά: Το Βουλευτήριο της Πολιόχνης, Δεξιά: Γραφική απόδοση του βουλευτηρίου σε λειτουργία

 

Στο πλαίσιο του Δικτύου, κατά το σχ. έτος 2021-22, αναπτύχθηκε η προσπάθεια των μαθητών, να αποδείξουν εμπράκτως την αγάπη τους για την πολιτιστική τους κληρονομιά και να συμβάλουν στο σχεδιασμό ενός ολιστικού προγράμματος με κέντρο την Πολιόχνη και το Βουλευτήριό της, αυτό το πρωτοπόρο σημείο κοινωνικής συνάθροισης, που η προστασία του και η ανάδειξή του ως κέντρο πολιτισμού έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία διαχρονικά, με στόχο την αειφορία και τη βιώσιμη ανάπτυξη.

 

Πολιόχνη Λήμνου: Η αρχαιότερη οργανωμένη πόλη της Ευρώπης.pdf

 

Στη μαθητική ομάδα έργου κατά το σχολικό έτος 2021-2022 συμμετείχαν 7 μαθητές και μαθήτριες, εκ των οποίων μία μαθήτρια έχει καταγωγή από την Αλβανία η οποία αποτύπωσε με ξυλοκάρβουνο το σχέδιο της Πολιόχνης, ενώ παράλληλα πρόθεσή της είναι η συνεργασία με τα σχολεία της πατρίδας της. Σκοπός αυτού του εγχειρήματος είναι να εμφυσήσει τις αξίες του ελληνικού πολιτισμού και των δημοκρατικών αξιών μέσω συνεργειών, για τη δημιουργία νέου δικτύου Δημοκρατίας και Πολιτισμού με τα σχολεία της Αλβανίας. Επίσης, την ομάδα αποτέλεσαν δύο μαθήτριες με καταγωγή από τη Βόρεια Μακεδονία, καθώς και μια μαθήτρια με καταγωγή από την Ρωσία-Ουκρανία. Κατά το σχ. έτος 2022-23 τις δράσεις του προγράμματος θα συνεχίσει νέα ομάδα από μαθητές της πρώτης τάξης Λυκείου.

Για την υλοποίηση των παραπάνω δράσεων είχε την υποστήριξη του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων, της Εφορείας αρχαιοτήτων Λέσβου, του Προϊσταμένου της Παύλου Τριανταφυλλίδη και της αρχαιολόγου Γεωργίας Ταμπακοπούλου, καθώς και των καθηγητών Παναγιώτη Γρηγορίου (Πανεπιστήμιο Αιγαίου-Διεθνείς και Ευρωπαϊκοί θεσμοί), Χρήστου Ντούμα (Πανεπιστήμιο Αθηνών-Αρχαιολογία) και Βασίλη Λαμπρινουδάκη (Πανεπιστήμιο Αθηνών-Αρχαιολογία). Ως επιστημονική βάση είχε τον τόμο των πρακτικών του Διεθνούς συνεδρίου «Η Πολιόχνη και η Πρώιμη Εποχή του Χαλκού στο Βόρειο Αιγαίο» του 1996, καθώς και άλλο πλούσιο επιστημονικό υλικό για την Πολιόχνη.

Κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά η πενθήμερη εκδρομή του Γενικού Λυκείου Μούδρου αφιερώθηκε στη συνάντηση με τους πολιτειακούς θεσμούς, με σκοπό να προωθήσουμε τους σκοπούς του Προγράμματος «Πολιόχνη» και του αντίστοιχου Δικτύου. Συγκεκριμένα τα μέλη της ομάδας έργου επισκέφθηκαν την Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου 2022, το Προεδρικό Μέγαρο, όπου ξεναγήθηκαν και παρέδωσαν στο Γραφείο της Α.Ε. Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας, κ. Σακελλαροπούλου, το έργο «Πολιόχνη» που φιλοτέχνησε η μαθήτρια του σχολείου.

 

proedria

 

Στη συνέχεια, το σύνολο της Γ’ Λυκείου του σχολείου συναντήθηκε με εκπροσώπους του Β’ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού, συνεργαζόμενου σχολείου μέσω του Δικτύου και μαζί επισκέφθηκαν τη Βουλή, όπου είχαν σύντομη συνάντηση με τον υφυπουργό Παιδείας, καθηγητή κ. Άγγελο Συρίγο, στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στους χώρους του Κοινοβουλίου και, τέλος, κήρυξαν την έναρξη του Προγράμματος «Πολιόχνη» συμβολικά στο χώρο εντός του Κοινοβουλίου, όπου εκτίθεται το ομοίωμα της Πολιόχνης.

Η επίσκεψή των μαθητών και μαθητριών του Γενικού Λυκείου Μούδρου συνεχίστηκε στο Ίδρυμα της Βουλής για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, όπου ξεναγήθηκαν στην επετειακή έκθεση για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή και συναντήθηκαν με τον Πρόεδρο της Εκτελεστικής Επιτροπής του Ιδρύματος, καθηγητή κ. Ευάνθη Χατζηβασιλείου.

 

id voulis

 

Τις συναντήσεις συντόνισε η Γενική συντονίστρια του Προγράμματος για τα σχολεία, κ. Καλλιόπη Λογαρά-Λαμπρινουδάκη.

 

Αναλυτική περιγραφή της επίσκεψης των μαθητών και μαθητριών του Γενικού Λυκείου Μούδρου:

https://aigaioreport.gr/topikes-eidiseis/3631/synantisi-tou-gel-moydrou-me-tous-thesmoys-gia-tin-proothisi-tis-polioxnis-pics

https://www.limnosfm100.gr/limnos/item/63907-gel-moydrou-ekstrateia-anadeiksis-tis-polioxnis-synantiseis-me-tous-politeiakoys-thesmoys.html?fbclid=IwAR2APnoyoMxeZ1oCc52oYgtyRFB9nKhLQsCDqBg-hXDkxk0RB2YZB9XTDfU

 

Στις 6 Ιανουαρίου 2022 η ΠτΔ κ. Κατερίνα Σακελλαροπούλου επισκέφθηκε τη Λήμνο με την ευκαιρία της εορτής των Θεοφανίων και του Αγιασμού των Υδάτων και συναντήθηκε με αντιπροσωπία μαθητών του Γενικού Λυκείου Μούδρου.

 presidency

Πηγή: https://www.presidency.gr/episkepsi-sti-limno-gia-ton-eortasmo-ton-theofaneion/

 

 

lhmnos

 

 

Τι είναι τα Σχολικά Δίκτυα Πολιτισμού

Η Πολιτιστική Κληρονομιά κάθε λαού περιλαμβάνει τον υλικό πολιτισμό (κτίρια, μνημεία, έργα λαϊκής αρχιτεκτονικής, έργα τέχνης…), τον άυλο πολιτισμό (λαογραφία, παραδόσεις, μουσική, γλώσσα…) και τη «φυσική» κληρονομιά, που ενσωματώνει σημαντικά πολιτιστικά και φυσικά τοπία. Η Ελλάδα είναι μια χώρα που συνδυάζει όλα τα παραπάνω στοιχεία: Η ιστορία της χάνεται στα βάθη των αιώνων, η παράδοση διατηρεί ακόμα και σήμερα ζωντανό τον λαϊκό πολιτισμό της και έχει τοπία εξαιρετικού φυσικού κάλλους. Γενικά η πολιτιστική μας κληρονομιά είναι μοναδική και αναντικατάστατη, γεγονός το οποίο επιφορτίζει τους πνευματικούς φορείς του τόπου με την ευθύνη της διατήρησης και της ανάδειξης αυτής της κληρονομιάς.

Η σχέση της εκπαίδευσης του 21ου αιώνα με την πολιτιστική κληρονομιά έχει αλλάξει, δεν αντιμετωπίζεται ως παθητική επίσκεψη σε μνημεία ή μουσεία, αλλά επιδιώκει τη δημιουργία εμπειριών ζωής στους μαθητές, προτείνει τη σύνδεση της με το περιβάλλον τους, τις γνώσεις και τα βιώματά τους. Μια τέτοια εκπαίδευση προσφέρει στη νέα γενιά εμπειρίες μάθησης με τρόπο άμεσο και βιωματικό, τη φέρνει σε επαφή με όλες τις μορφές της κληρονομιάς, τα κτίρια, τα μνημεία, τους χώρους εργασίας, τα τοπία, τα έθιμα, τις παραδόσεις, τη γλώσσα, την τοπική γαστρονομία κ.α. Έτσι οι μαθητές αποκτούν γνώσεις, διανοητικές δεξιότητες και ικανότητες που τους βοηθούν να συντηρήσουν και να βελτιώσουν την κοινωνία τους και τον τρόπο ζωής. Με αυτόν τον τρόπο η νέα γενιά αφυπνίζεται, ευαισθητοποιείται, αποκτά γνώσεις και προστατεύει τον υλικό και άυλο πολιτισμό του τόπου της. Επιπρόσθετα μια τέτοια κατεύθυνση προσανατολίζει τους νέους σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης, ενδυναμώνει το αίσθημα της ταυτότητάς τους και αναπτύσσει την κουλτούρα τους.

Στο πλαίσιο των συζητήσεων που έχουν ήδη γίνει σχετικά του προβάλλει έντονα η ανάγκη να συνεργαστούμε όσο περισσότεροι συνάδελφοι μπορούμε με σκοπό να ενθαρρύνουμε την εκπαιδευτική κοινότητα να εξερευνήσει την πλούσια και πολύμορφη πολιτιστική μας κληρονομιά, να εμβαθύνει στις παραδόσεις και τη μνήμη του παρελθόντος και να στοχασθεί αναφορικά με τη θέση που όλα αυτά κατέχουν στη ζωή μας σήμερα.

Σκοπός και επιδίωξή μας θα είναι να ενθαρρύνουμε και να προωθήσουμε την συνεργασία σχολείων σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, συμβάλλοντας στην δημιουργία «ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ» με συγκεκριμένο τοπικό ή θεματικό προσανατολισμό και στην τροφοδότηση τους με πρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό, ώστε οι μαθητές να αποκτούν όσο το δυνατόν περισσότερα εφόδια για την κατανόηση της σημασίας και της διαφύλαξης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.