Σχολικά Δίκτυα Πολιτισμού
Η Πολιτιστική Κληρονομιά κάθε λαού περιλαμβάνει τον υλικό πολιτισμό (κτίρια, μνημεία, έργα λαϊκής αρχιτεκτονικής, έργα τέχνης…), τον άυλο πολιτισμό (λαογραφία, παραδόσεις, μουσική, γλώσσα…) και τη «φυσική» κληρονομιά, που ενσωματώνει σημαντικά πολιτιστικά και φυσικά τοπία. Η Ελλάδα είναι μια χώρα που συνδυάζει όλα τα παραπάνω στοιχεία: Η ιστορία της χάνεται στα βάθη των αιώνων, η παράδοση διατηρεί ακόμα και σήμερα ζωντανό τον λαϊκό πολιτισμό της και έχει τοπία εξαιρετικού φυσικού κάλλους. Γενικά η πολιτιστική μας κληρονομιά είναι μοναδική και αναντικατάστατη, γεγονός το οποίο επιφορτίζει τους πνευματικούς φορείς του τόπου με την ευθύνη της διατήρησης και της ανάδειξης αυτής της κληρονομιάς.
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα τo δημοκρατικό μας πολίτευμα
Η Υπηρεσία δημιούργησε το σχολικό έτος 2021-2022 εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα τη δομή, τη λειτουργία και την ηθική του δημοκρατικού μας πολιτεύματος, καθώς και τις ρίζες του στον διαχρονικό Ελληνικό πολιτισμό. Το πρόγραμμα αυτό, που πραγματοποιείται με τη συμμετοχή και άλλων σχολείων στην Επικράτεια, βοηθεί τους μαθητές της Μέσης Εκπαίδευσης να ενημερωθούν σε βάθος για τους βασικούς θεσμούς της Πολιτείας μας και περιέχει παρουσιάσεις επιλεγμένου σχετικού υλικού στην τάξη, ανάθεση εργασιών για ειδικά θέματα στους μαθητές/τριες, επισκέψεις στους χώρους που λειτουργούν οι πολιτειακοί θεσμοί, συνεντεύξεις με λειτουργούς τους, κ.ά. δράσεις. Μέσα από το πρόγραμμαμελετώνται κυρίως οι τρεις κορυφαίοι θεσμοί της Ελληνικής Πολιτείας, δηλαδή η Βουλή, η Προεδρία της Δημοκρατίας και το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Περισσότερα: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα τo δημοκρατικό μας πολίτευμα
Το πρόγραμμα ΙΚΑΡΙΟΝ
Εισαγωγή
Το Ικάριον ήταν το ιερό του θεού Διονύσου στον αρχαίο Δήμο Ικαρίας της Αττικής (στο σημερινό Δήμο Διονύσου), του οποίου αποτελούσε το θρησκευτικό και πολιτικό κέντρο. Αν και τα σωζόμενα σήμερα οικοδομικά του λείψανα χρονολογούνται από τον 4ο π.Χ. αι. κ.ε., η αρχαία παράδοση αλλά και ευρήματα μέσα σ’αυτό δείχνουν ότι λειτούργησε τουλάχιστον από τις αρχές του 6ου π.Χ. αιώνα.