img module cultural

Ένα μωρό γεννιέται κάπου στην αρχαία Αθήνα και φέρνει μεγάλη χαρά στην οικογένειά του. Τι συμβαίνει γύρω του τις πρώτες ημέρες της ζωής του; Πώς μεγαλώνει και πώς προετοιμάζεται για την ενήλικη ζωή του; Έχει άραγε κάποιο ζωάκι για συντροφιά;

Τότε, όπως και τώρα έπαιζαν είτε ατομικά, είτε ομαδικά παιχνίδια. Ξεκινώντας από τις πλαταγές (κουδουνίστρες), τα πρώτα παιχνίδια των μωρών, φτάνουμε ως τις πλαγγόνες (κούκλες) και τα αθύρματα (τροχήλατα ομοιώματα ζώων), περνάμε στα παιχνίδια διασκέδασης όπως η αιώρα (κούνια), τα παιχνίδια εκγύμνασης, όπως το επίσκυρον («τα μήλα) και το κερητίζειν (χόκεϊ), τα παιχνίδια μυαλού, όπως τα πεσσεία (τάβλι), αλλά και τα παιχνίδια δεξιοτεχνίας, όπως το πηνίο (γιο-γιο) και ο στρόμβος (σβούρα).

Μήπως τα αρχαία παιχνίδια δεν είναι και τόσο «αρχαία» τελικά;

 

 

 Το πρόγραμμα προτείνεται για τμήματα νηπίων, προνηπίων και τις μικρές τάξεις του Δημοτικού και διαρκεί 2 διδακτικές ώρες.

 

 Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2022-23, τμήματα της Α', Β', Γ' και Δ' τάξης των Α' και Β' Αρσακείων-Τοσιτσείων Δημοτικών, παρακολούθησαν το πρόγραμμα στο Εργαστήριο Ιστορίας και Τέχνης των Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων Εκάλης και στη συνέχεια, κατά τη διάρκεια του μαθήματος των Καλλιτεχνικών και σε συνεργασία με των υπεύθυνων της Εικαστικής Αγωγής των τμημάτων, οι μαθητές κατασκεύασαν από πηλό τα δικά τους τροχήλατα αλογάκια (αθύρματα).

 

Παρουσίαση1

 

Διαφάνεια2

 

Διαφάνεια3